מחקר מילות מפתח, ניתוח ביטויים | Salebuy Seo
קידום אתרים מנצח עם Saleby SEOבניית אתר מותאם במיוחד עבורךבוא תתקדם איתנו ביחד

מחקר מילות מפתח


אחת המשימות החשובות ביותר בכל תהליך קידום היא משימת מחקר מילות מפתח, מכיוון שעל בסיס מחקר זה נבנה מערך של הקידום האורגני. מכיוון שמחקר זה ישפיע על ההצלחה של פרויקט הקידום, יש לקחת אותו ברצינות ולבצע אותו על פי ההנחיות של גוגל.
מחקר מילות מפתח

כיצד נעשה מחקר מילות מפתח

פירוש המילה מיקוד הוא התאמה של מילות מפתח על פי מגוון תוצאות חיפוש. זו יכולה להיות התאמה נרחבת שתגדיר כי מודעת הפרסומת תוצג בכל פעם כאשר יבוצע חיפוש למילות המפתח שהגדרתם או למילות הסמוכות להן. השיטה הזו מומלצת על מנת לחשוף את המודעה או את האתר לכמות גדולה של גולשים מבלי לבצע מחקר מילים מעמיק. התאמה מסוג שונה היא ההתאמה המדויקת שפירושה היא שהמודעה תופיע אך ורק כאשר הגולש יחפש את מילת המפתח הספציפית. ישנה גם התאמה לביטוי כאשר הכוונה היא שהמודעה או האתר יופיעו בתוצאות החיפוש כשהמשתמש יחפש את מילת המפתח הספציפית שהגדרתם בתוספת מילים נוספות לפני או אחרי מילת המפתח.
 

שלושת החלקים של מחקר מילות מפתח

בשלב הראשון: יש לבצע איסוף כל הביטויים הרלוונטיים. בשלב זה ניתן להיעזר בשני כלים של גוגל :כלי מילות המפתח וחלון השאילתות בדף הבית של גוגל בעברית. בכלי זה ניתן להכניס מספר ביטויים הקשורים לעסק, תוך כדי שמחוברים לחשבון ה- Adwords, מכיוון שכך גוגל יציג את מספר התוצאות הגדול ביותר.

בשלב השני: מבצעים ניתוח ביטויים על פי פרמטרים שונים. לשם כך מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל שבדף הבית את הביטוי ורואים כיצד גוגל משלים אותו. פעולה זו נועדה על מנת לאתר ביטויי זנב שבהם ישנה כמות גדולה של חיפושים.

בשלב השלישי: מבצעים בחירת הביטויים בהם נשתמש לשם קידום. אחרי שכל הביטויים נאספו יחד עם מספר החיפושים שלהם, מעבירים את רשימת הביטויים לתוך קובץ אקסל, כאשר בטור הראשון מופיעות מילות מפתח ובטור השני ממוצע החיפושים החודשי של כל אחד מהביטויים. לאחר מכן יש להוסיף לקובץ האקסל שלושה טורים נוספים, אחד עבור מיקום האתר בגוגל, אחד לרמת התחרות ואחד למידת הרלוונטיות. כאשר מדובר על מידת הרלוונטיות, הכוונה היא האם הביטוי מתאים במדויק לעסק, האם הוא יכול להתאים לעסק או האם הביטוי יכול להביא לתנועה של לקוחות רלוונטיים באתר. לשם בדיקת מידת הרלוונטיות מומלץ להשתמש בכלי הנקרא Rank tracker המגיע בין השאר גם בגרסה חינאמית. לאחר שקובץ האקסל מלא בביטויים ובמילות הקידום הרלוונטיות יש לסנן את הבחירה על פי הפרמטרים של העדיפות.

על סמך אילו פרמטרים יש להעדיף ביטויים ומילות מפתח

קיימות כמה סוגים שונים של עדיפויות לבחירת הביטויים ומילות הקידום: בעדיפות הראשונה תמיד יהיו ביטויים העומדים בכל הקריטריונים וביניהם מיקום נכון בגוגל, מספר גבוה של חיפושים, רלוונטיות גבוהה ותחרות נמוכה. בעדיפות השנייה יהיו ביטויים שעומדים בקריטריונים של מיקום, מספר גבוה של חיפושים ומידת הרלוונטיות.
 


 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק