פרסום ושיווק במדיה חברתית - Salebuy Seo
קידום אתרים מנצח עם Saleby SEOבניית אתר מותאם במיוחד עבורךבוא תתקדם איתנו ביחד

מדיה חברתית


המונח מדיה חברתית, אשר נכנס לחיינו עם תחילתה של המאה ה-21, מתייחס למעשה למהפכה זוטא ברשת האינטרנט, ובתפקיד אותו היא ממלאת מבחינת הגולש בה. המונח עצמו הינו חלק בלתי נפרד ממהפכת הוב 2.0 (Web 2.0), ובמקרים רבים הפכה למעין כינוי נרדף למהפכה זו.

מדיה חברתית

המונח מדיה חברתית מתאר את שינוי היחסים במסגרת האינטרנט, אשר התקיימו עד אז בין הגולש לבין מנהלי האתרים. בעבר, התפיסה הקיימת הייתה, כי בעוד שמנהל האתר הוא הגורם הבלעדי האחראי לייצור התוכן, הרי שהגולש באתר, בהגדרתו, מהווה צרכן תוכן, אשר מסתמך על המידע הקיים, ותו לא. בניגוד לתפיסה זו, על פי מונח מדיה חברתית, הגולש כבר אינו מהווה צרכן פאסיבי, והוא עצמו יוצר ומשתף תכנים שונים ברשת, תוך שיתוף פעולה עם מנהל האתר, וכן עם גולשים אחרים ברשת. 

תחילתו של פרסום במדיה חברתית בעולם האינטרנט

הסנונית הראשונה אשר בישרה על התפשטותו של מונח מדיה חברתית הייתה תחילת השימוש הנרחב בפורומים שונים ברשת, כאשר זמן קצר בעקבותיהם הופיעו הבלוגים – אשר לראשונה אפשרו לכל אדם לבטא עצמו באופן מלא, וכמעט ללא גבולות. אחת מהדוגמאות הטובות ביותר למהפכת המדיה החברתית מתבטאת בהקמתה של ויקיפדיה – האנציקלופדיה החופשית שכל אחד יכול לערוך, ואשר מתבססת על עבודתם של ההמונים, אשר יוצרים יחד תוכן חדש ומקורי.
החל מסופו של העשור הראשון של המאה ה-21, ועד לימנו אנו, נוצרו סוגים חדשים של אתרים מבוססי גולשים, בהתאם לרעיונות המדיה החברתית. אתרים אלו, ביניהם פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר, לינקדין וכו', מהווים במידה רבה פלטפורמה ייחודית בהיסטוריה האנושית, כאשר זמינותם בעבור מרבית האנשים על פני כדור הארץ, נוחות השימוש, והיכול לביטוי עצמי מחד ולשיתוף פעולה עם משתתפים נוספים מאידך, תרמה רבות להפיכתו של העולם לעולם גלובלי, בו רעיונות, יוזמות עסקיות, פעולות מחאה וכדומה, מתפשטים במהירות חסרת תקדים בקרב אנשים זרים זה לזה, ומאחדים אותם תחת מטרה משותפת. בהקשר זה ניתן אף להזכיר את תחילתה של "מחאת הדיור" בישראל בשנת 2011, כאשר הגורם הראשוני, אשר הביא לבסוף ליציאתם של מאות אלפי ישראלים לרחובות, היה פוסט באתר פייסבוק, אשר זכה לשיתוף המוני בין אנשים שונים.

יתרונות וחסרונות בפרסום במדיה חברתית

חשוב להדגיש, כי מטבע הדברים מהפכת ה-מדיה חברתית כוללת בחובה גם שינויים אשר נחשבים כחסרונות בעיני רבים. העובדה שמרבית האנשים בעולם המערבי הינם חברים בגוף זה או אחר של מדיה חברתית, מובילה מטבע הדברים לפגיעה מסוימת בעיקרון הפרטיות, כאשר חברות ענק למיניהן, כגון פייסבוק וגוגל, פועלות באופן שוטף על מנת לאסוף מידע מפורט ככל הניתן אודות המשתמשים, לצרכיהם העסקיים, ואף מאחסנות אותו בשרתיהם הפרטיים, מקום בו הוא חשוף לחשיפה ולשימוש על ידי גורמים שונים.
עם זאת, נכון להיום קיימת אחידות דעים לגבי העובדה, כי מהפכת המדיה החברתית, אשר מהווה ללא ספק אירוע אנושי בקנה מידה היסטורי, לא ניתנת לביטול, ולא ניתן לחזור אחורה. נכון אמנם, כי המדיה החברתית, אשר מאפשרת לכל אדם  בעולם ליצור קשר עם אנשים נוספים ולפעול יחד למטרות שונות, עלולה לשמש למטרות שאינן ראויות, וכך אכן קורה לעיתים. עם זאת, בסופו של דבר מהפכת ה-מדיה חברתית שינתה בפועל את האקלים החברתי במרבית חלקיו של העולם, והשאירה חותם בל ימחה על האדם עצמו. 
ניתן לומר שהשאלה הרלוונטית, אינה כיצד לבטל את השפעותיה השונות של המדיה החברתית, שכן הדבר אינו אפשרי, אלא כיצד להבטיח, שחסרונותיה של המדיה החברתית ימשיכו ויגברו על חסרונותיה, בכל פרמטר ובכל מאפיין של החיים האנושיים.
 


 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק