בחירת מילות חיפוש לאתר - Salebuy SEO
קידום אתרים מנצח עם Saleby SEOבניית אתר מותאם במיוחד עבורךבוא תתקדם איתנו ביחד

בחירת מילות חיפוש לאתר

בואו נדבר על מילות מפתח קצת. האמת היא שרציתי לכתוב את הפוסט הזה במשך הרבה זמן, אבל עד עכשיו זה פשוט לא יצא.

אז קדימה, מחקר מילות מפתח הוא אחד הצעדים החשובים ביותר באופטימיזציה למנועי חיפוש. בחירת ביטויי חיפוש לאתר זה הצעד שבפועל מחבר את האתר שלכם, המותג והשירותים שאתם מציעים בו, לגולשים ולביטויי החיפוש שהם יקישו בגוגל.
אז מה בכלל אנחנו בודקים במחקר ואיך מבצעים אותו בצורה הטובה ביותר.


מה הלקוחות שלנו מחפשים?

אם נבדוק איך אנשים מחפשים באינטרנט נגלה שאנשים עם צרכים דומים מחפשים ביטויים דומים. מרבית החיפושים יהיו בביטויים גנריים כלליים מאוד, מחפשים מנוסים יותר יכללו פרטים נוספים וכך המחפש יודע שהוא יקבל תוצאות מדויקות יותר.
למשל, אם אני אחפש ביטוי כמו [דירות למכירה] אני אקבל מלא תוצאות כלליותעמודי בית בעיקר וקטגוריות ראשיות. לעומת זאת אם נבדוק את הביטוי [דירות למכירה 3 חדרים בגבעתיים] בטח נקבל עמודים קצת יותר ממוקדים בשבילי.
אגב, זה אומר שיש יותר סיכוי להמרות מהגולשים הממוקדים האלו, כמובן במידה ונדע לתת להם את מה שהם חיפשו.
באופן כללי, עולם השיווק באינטרנט מאפשר לנו לאסוף נתונים על קהלי היעד שלנו הרבה יותר מבכל פלטפורמה אחרת. מחקר מילות מפתח מאפשר לנו לזהות את הביטויים שרוב הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים במנועי החיפוש. המטרה היא פשוטה, למצוא איך בדיוק הלקוחות שלנו מחפשים את השירותים שאנחנו מציעים באינטרנט ולדאוג לבצע אופטימיזציה לאתר בהתאם בשביל להשיג מיקומים -> תנוע רלוונטית -> המרות.
חשוב להבין, ככל שהחיבור בין מה שאנחנו מציעים לבין מה שהגולש רוצה (ואותו הוא מחפש) ככה נמשוך יותר גולשים רלוונטיים לאתר.


אז איך מתחילים לעשות מחקר מילות מפתח?

בשביל לבצע את המחקר אנחנו נשתמש במספר כלים בדרך כלל, בשילוב עם היגיון בריא וחשיבה יצירתית. נתחיל מההיגיון הבריא: השלב הראשון, ואולי החשוב ביותר, מתחיל בשאלה פשוטה:  מה אנחנו מציעים?  נחזור לדוגמה של הדירות למכירה, נניח ואנחנו מקדמים אינדקס גדול לדירות למכירה בכל רחבי הארץ – התשובה לשאלה מה אנחנו מציעים היא פשוטה: דירות למכירה. אם נהיה קצת יותר ספציפיים אנחנו מציעים גם דירות למכירה בתל אביב, דירות למכירה בירושלים ובעוד 30 ערים וישובים שונים ברחבי הארץ.
ועכשיו ננסה לשאול עוד שאלה, אם אני הייתי מחפש לקנות דירה – מה הייתי מחפש? זו לא שאלה כזו פשוטה, אני מאמין שבשביל לענות עליה באמת צריך לנסות להיכנס קצת לנעלים של קהל היעד שלנו. תנסו ממש לדמיין את הסיטואציה הקלסית ואתם קצת אמורים להכיר את הלקוחות שלכם בשביל לדעת שאנשים מחפשים מספר חדרים ספציפי, אזור מגורים מסוים, מחיר, קומה, חצר ועוד ועוד קריטריונים. גוגל מראים נתונים על כך שמילות המפתח המורכבות, ה Long Tail, נמצא בעליה משמעותית, זה אומר שהגולשים יודעים מה הם רוצים ואיך להשיג את זה.
כעת יש לנו רעיון כללי לגבי החיפושים – תמונה לא שלמה ולא מדויקת אבל אנחנו רק בהתחלה.


השלב השני, מנוע החיפוש:

כנסו לגוגל ותתחילו לחפש את הביטויים שחשבתם עליהם קודם, תסתכלו על האתרים שעולים שם הם מציעים שירותים כמו שלכם? אם לא אז אולי הביטוי שחשבתם עליו הוא לא ממש רלוונטי עבורכם. תנסו לבחון את תגי ה  titleשל התוצאות, האתרים שמופיעים שם מנסים לקדם גם ביטויים נוספים?


שלב שלישי, אתרי המתחרים:

עכשיו תתחילו להיכנס לתוצאות עצמם ולבחון את האתרים והדפים השונים שם, שימו לב למבנה הקישורים ותגי ה  titleבכדי לזהות ביטויי חיפוש רלוונטיים עבורכם.

שלב רביעי, כלי מילות מפתח:
עכשיו הגיע הזמן לראות מספרים ולקבל רעיונות נוספים. כנסו לכלי מילות המפתח של גוגל ותתחילו להזין שם את ביטויי החיפוש. שימו לב לכמה דברים חשובים: 1. המיקוד צריך להיות לאזור הגאוגרפי המתאים ולשפה הנכונה בכדי לקבל תוצאות מדויקות יותר. 2. כדאי להעביר את סוג ההתאמה להתאמה מדויקת בכדי לקבל סטטיסטיקות עבור ביטויי החיפוש עצמם בצורה המדויקת שלהם.


חיפוש מילות מפתח
* שימו לב למיקום ולשפה

בחירת סוגי התאמה
*שימו לב לסוג ההתאמה
את הביטויים שמעניינים אותכם תייצאו לקובץ אקסל, אפשר לייצא ישירות מהכלי ככה:

ייצאו מילות מפתח לקובץ אקסל
כדאי מאוד לחזור על התהליך מספר פעמים, כל פעם עם מילות מפתח נוספות או שונות בכדי לקבל מקסימום של ביטויי חיפוש רלוונטיים. שימו לב שהכלי מאפשר להזין גם כתובת של אתר, תזינו את כתובות המתחרים שלכם בכדי לראות איזה מילות חיפוש גוגל מזהה.
זה השלב שבו אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על היררכיה נכונה באתר. כדאי מאוד לקרוא את הפוסט על היררכיה באתרי אינטרנט ובמיוחד את החלק על תכנון היררכיה.
אם אתם מבצעים מחקר מילות מפתח באנגלית מומלץ להשתמש גם ב – Wordtracker הנתונים שלו משולבים ממספר מנועי חיפוש והוא יודע לתת לנו מענה טוב במיוחד לביטויי Long Tail ולזהות נישות חדשות ומעניינות.


השלב החמישי, מגמות חיפוש
:

הכלי הבא שיעזור לנו הוא Google Insights for search, אפשר להגיע אליו מתוך כלי מילות המפתח בלחיצה על זכוכית המגדלת שנמצאת ליד כל מילה:

Google Insights for search

כאן אנחנו נראה מגמות של חיפושים לאורך זמן, כדאי להצליב ולהשוות בין מילות מפתח שונות בכדי להבין טוב יותר את השוק, האם הוא בעליה או ירידה, ואת השפעת העונתיות על מגמות החיפושים.

השוואה בין מילות מפתח שונות

מעבר לגרף המגמות והמפה תוכלו לראות כאן גם Rising searches, המייצג ביטויים בעליה באותה תקופה, ו Top searches המייצג את הביטויים המובילים הקשורים למילת המפתח שחיפשנו. ללא ספק כלי מעניין שיכול לעזור לנו למצוא את המתחרים הראשיים שלנו והפופולריות שלהם, את התחומים החשובים וכן גם לזהות ביטויים בעליה שניתן לקדם.

הצגת ביטויים מובילים
 

מחקר מילות מפתח וההיררכיה באתר

עכשיו תסתכלו שוב על הרשימה שלכם, שימו לב להיררכיה שבניתם (אם עדיין לא עשיתם את זה, מומלץ לקרוא את הפוסט על היררכיה באתרי אינטרנט ובמיוחד את החלק על תכנון היררכיה), חשוב להקפיד על מבנה כזה שייתן חשיבות לביטויים הגנריים ויכלול בצורה הגיונית תחתם את ביטויי ה .LongTail  כל מילת מפתח (או מספר מילות מפתח של אותו נושא) יקודמו באתר באמצעות עמוד נחיתה ייעודי – זה השלב לחשוב כיצד אתם מבצעים את ההתאמה בפועל בין מחקר מילות המפתח שלכם לעמודים, קיימים או חדשים, באתר.
הרבה פעמים מקדמי אתרים מפספסים נקודה מאוד חשובה, הם לא חושבים על הגולש ומה הוא מצפה למצוא באתר כאשר הוא מחפש ביטויי מסוים. תקדישו לזה רגע של מחשבה ותנסו להציג לגולש עמוד רלוונטי, לא רק מבחינת הטקסט שכתוב בו אלא גם מבחינת הפונקציונליות שבו והייחודיות שלו. אם תצליחו להבין מה הגולש רוצה לראות, ואיך להגיש לו את זה בצורה הטובה ביותר תצליחו בתהליך השיווק שלכם במנועי החיפוש.


אנו בsalebuy קידום אתרים עומדים לרשותכם, צרו קשר ונשמח לעזור.


 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק