איך מגדירים תקציב פרסום? - Salebuy SEO
קידום אתרים מנצח עם Saleby SEOבניית אתר מותאם במיוחד עבורךבוא תתקדם איתנו ביחד

איך מגדירים תקציב פרסום?

אחוז מהמכירות

לכל חברה יש את הרצון לשמירה על רמת רווחיות מסויימת. ככל שהמוצר רווחי יותר' יש לחברה יכולת להשקיע יותר בפעילויות כמו שיווק ופרסום. פרסום הוא הוצאה, ולכן ככל שתקציב הפרסום יהיה גבוה יותר הרווחיות של המוצר תהיה קטנה יותר. החברה מגדירה לעצמה מה האחוז מסך המכירות שלה' אותו היא מוכנה להשקיע בפרסום. בדרך כלל הטווח נע בין  - 4% - 10% תלוי בתחום. כדאי גם לבדוק מה האחוז שמשקיעים המתחרים בקטגוריה, אם כי זה נתון שמאוד קשה להשיג אותו.

שיווק ופרסום באינטרנט ובמדיה

לפעמים, על מנת להגדיל את נפח תקציב הפרסום, החברה מחליטה לכנס לטובת החישוב את המכירות של מס' מותגים שיושבים תחת מטריה אחת. למרות שבפועל התקציב יתמוך רק במותג אחד מהם.
חישוב מסוג זה לא מתאים למותגים ומוצרים חדשים בהשקה. במוצרים אלו כדאי לחשב את האחוז לפי צפי מכירות של מס' שנים קדימה, מכיוון שבשנה-שנתיים הראשונות נדרשת השקעה שהיא גדולה מהממוצע אח"כ.

 

SOM/SOS– נתח שוק לעומת נתח הוצאה

החלטה זו נלקחת תוך התייחסות למתחרים . בודקים מה ההוצאה לפרסום של כל אחד מהמתחרים בקטגוריה ומחשבים מה אחוז ההוצאה מסך ההוצאות של התחום = SOS.
מוציאים מדוחות מכירה (סטורנקסט או כל דוח אחר שזמין לשם כך) מה נתח השוק של כל אחד מהמתחרים בקטגוריה (כספי או כמותי תלוי בהחלטת החברה). = SOM או MS
כללי אצבע להגדרת התקציב:
- אם רוצים להגדיל את נתח השוק – על החברה לגרום לכך שה- SOS שלה
  יהיה גבוהה יותר מה- ( SOM<SOS.).
- אם רוצים לשמר נתח שוק – החברה יכולה לפרסם בתקציב שמשקף את נתח
 השוק שלה או קצת פחות .( SOM  >= SOS.)

 

המדיום הוא המסר

  • כל פעולה שנעשית בהקשר למותג משפיעה על המיצוב שלו, כך גם בחירת ערוצי המדיה.
  • מותג שחשוב לו לשדר מיצוב של חדשנות – יבחר לפרסם במדיה "חדשנית" כגון – אינטרנט וסלולר – שהן מדיות מתקדמות.
  • מותג שחשוב לו לשדר יוקרה – יפרסם בטלוויזיה, על שלטי קיר ענקיים  - מדיות שנחשבות ליקרות ויוקרתיות כמו כן במגזינים יוקרתיים בעלי איכות הדפסה גבוהה.
  • מותג שחשוב לו לשדר אמינות – יפרסם בטלוויזיה, בעיתונות, או יבחר במודעות אדיטוריאל (שנראות כמו כתבות של עיתון). ולא יפרסם באינטרנט שמידת אמינותו נתפסת כנמוכה יותר.
 
לסיכום, לכל מדיום יש את המיצוב שלו ולמיצוב הזה יש השפעה על הדרך שבה הצרכן מתייחס למסר שמועבר אליו דרכו.
חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל מדיום על מנת להשתמש בהם בצורה האופטימלית לקידום המותג.

 


 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק