אופטימיזציה של כותרות - salebuy seo
קידום אתרים מנצח עם Saleby SEOבניית אתר מותאם במיוחד עבורךבוא תתקדם איתנו ביחד

אופטימיזציה של כותרות

אופטימיזציה של כותרות
המאמר הבא יעסוק בכל הנושאים הקשורים בכותרות, כותרות משנה וחלוקת התוכן לנושאים בכל עמוד.

שימו לב: לא מדובר בתג Title שיש לו שימוש אחר לחלוטין, אלא בכותרות ובכותרות משנה בתוכן העמוד.
בתחילה, דמיינו לכם מאמר ארוך, גוש טקסט גדול שלא מחולק לכותרות או פסקאות. קשה לבלוע, נכון?
עכשיו דמיינו לכם עמוד המחולק בצורה הגיונית לכותרות משנה תחת כותרת ראשית. קצת יותר נעים בעיין נכון?
יותר קל לכם למצוא את מה שאתה מחפשים בעמוד? גם לגולשים שלכם וגם למנועי החיפוש קל יותר!
 

 טיפים לקידום אתרים – עשה

•           הקפידו על שימוש במילת המפתח המרכזית בחלק מכותרת העמוד.
•           אל תזניחו את ביטויי ה Long Tail, ניתן להשתמש בכותרות המשנה לשם כך.
•           צרו חלוקה הגיונית של כותרות משנה במספר רמות.


 טיפים לקידום אתרים – אל תעשה

•           אין כל הגיון בהשארת העמודים באתר לא מסומנים בתגיות כותרות עם חלוקה הגיונית
•           סימון פסקה ארוכה מידי ככותרת לא תורם בכלום, עדיף להיות ממוקדים.
•           אל תחזרו על מילת המפתח בצורה משעממת, תהיו יצירתיים ותשתמשו במילות מפתח נוספות
 
חלוקת התוכן לכותרות וכותרות משנה עוזרת לגולשים לנווט בעמוד בצורה טובה יותר ומראה לו איפה נמצאים הנושאים החשובים שלנו בעמוד. זו הסיבה שמנועי החיפוש מייחסים לכותרות את החשיבות שלהם, הם מסייעים להבין טוב יותר את התוכן שנמצא בדף.


ולכן חשוב להקפיד על שני דברים:

1.         שימוש בכותרות ותתי כותרות בתוכן הדפים.
2.         הקפדה על כותרות טקסטואליות המסומנות בתג הכותרת המתאים ב HTML.

תגיות כותרות ב HTML

כותרות מסומנות בHTML -  באמצעות האות H (מלשון heading) וממוספרות מ1 עד 6, כאשר הכותרת החשובה ביותר היא h1 והפחות חשובה היא h6.

כך זה נראה בקוד ה HTML של האתר:

<h1>כותרת ראשית לעמוד</h1>
<h2>תת כותרת ברמה שניה</h2>
<h3>תת כותרת ברמה שלישית</h3>
כך עד הרמה השישית.
 

אורך של כותרות

באופן עקרוני אין הגבלת אורך לכותרות אבל כדאי לכתוב כותרות באורך של כמה מילים, לא ארוך מזה. אין כל טעם בסימון כל הטקסט, או פסקה שלמה, ככותרת. מחפשים כלל אצבע לאורך הכותרת? כותרת המכילה יותר מ 5-10 מילים היא בדרך כלל ארוכה מידי.

כמה כותרות בכל עמוד?

זו שאלה טובה וחשובה, הלוגיקה של עבודה עם כותרות ותתי כותרות היא פשוטה. כל עמוד צריך כותרת מרכזית, h1, וברוב (מוחלט) של המקרים לכל עמוד תהיה כותרת אחת כזו.
מתחת לכותרת הראשית יופיעו כותרות המשנה של העמוד, בהתאם לחלוקת המבנה שלו. כלל אצבע טוב הוא שכל כמה פסקאות מכילות רעיון אחר בדף, כל רעיון כזה מאוגד תחת תת כותרת בהתאם לנושא. כמו הכותרות ותתי הכותרות באזור המאמרים באתר שלנו.
תזכרו שניתן להציב תתי כותרות גם תחת אפליקציות קבועות בעמוד, לדוגמה כותרת של תפריט ימיני, כותרת של אפליקציית לקוחות נבחרים וכו’.

אופטימיזציה של כותרת H1

בדרך כלל אנחנו נציב כותרת H1 רק פעם אחת בעמוד. זוהי הכותרת הראשית שהגולש נחשף אליה, בניגוד ל Title אותו הגולש לא רואה בעמוד.
הכותרת צריכה לעשות את התפקיד הטבעי שלה, לתת נושא מרכז לכל העמוד שבו היא נמצאת. תקפידו לעשות את זה באמצעות שימוש במילת המפתח המרכזית של העמוד. תוכלו להוסיף לכותרת הראשית שלכם גם מספר מילים שיווקיות בכדי ליצור עניין אבל תשתדלו לא לחרוג באורך יותר מידי.

אופטימיזציה של תתי כותרות

מתחת לכותרת הראשית נתחיל להציב בצורה הגיונית תתי כותרות בעמוד. כל רעיון, כל כמה פסקאות, תת כותרת. זה יעזור לכם לכתוב טקסטים מסודרים, לגולשים שלכם זה יעזור להתמקד בנושאים החשובים, ולמנועי החיפוש זה יעזור לחיזוק הרלוונטיות של העמוד לביטויי המפתח שלכם.
זה אומר שצריך להשתמש במילות מפתח רלוונטיות בכותרות המשנה שלכם. לא חייבים לכתוב לשם כך כותרות מאולצות ולא מעניינות אבל זה כן אומר שצריך להימנע מכותרות “סקסיות מידי” שלא מספרות כלום על התוכן שנמצא תחתם.


כותרות משנה וביטויי Long Tail

כותרות משנה הם מקום מציון לתת לביטויי ה Long Tail שלכם דרור ולנסות להשיג רלוונטיות גדולה יותר עבורם. תעשו שימוש בביטויים נוספים לעמוד ולא רק בביטוי המרכזי. תוכלו גם להשתמש במילים נרדפות, ווריאציות של יחיד/רבים וכו. זה גם יעזור לכם ליצור תוכן שנראה עשיר מאוד עבור גוגל.

לסיכום: ישנה חשיבות גבוהה לחלוקת העמוד לנושאים,גם בעיני המשתמש והעלאת חווית הגלישה שלו באתר וגם בעיני גוגל כמנוע חיפוש ששם דגש רב על כל נושא חווית הגולש באתר.


 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק