אופטימיזציה של טקסטים ותוכן בקידום אתרים - salebuy seo
קידום אתרים מנצח עם Saleby SEOבניית אתר מותאם במיוחד עבורךבוא תתקדם איתנו ביחד

אופטימיזציה של טקסטים ותוכן בקידום אתרים

כי התוכן הוא המלך
אם קראתם קצת על קידום אתרים לפני כן בטח נתקלתם במושג שחוזר על עצמו “התוכן הוא המלך”. אולי הגיע הזמן להסביר בדיוק מה זה התוכן הזה ואיזה מין מלך הוא, ובמילים אחרות, כאן תלמדו לבצע אופטימיזציה של תכנים וטקסטים באתר.
 

איך גוגל סורק אתרי אינטרנט?

בשביל להבין מה החשיבות של תוכן וטקסטים באתרי אינטרנט צריך להבין מעט איך גוגל סורק ו”רואה” אתרים.
עדיין לא שוחחנו על הרובוטים של גוגל ואופן הסריקה של האתרים, אבל בואו נבין מעט מה בדיוק קורה כאן.
זה לא משנה מהי טכנולוגיית השרת של האתר שלכם ובאיזה שפה הוא בנוי, אתרי אינטרנט כולם מציגים עבור הדפדפנים שלנו קוד HTML בסיסי, ולרוב משולבים גם טכנולוגיות צד שלישי כמו ג’אווה סקריפטים, פלאש וכו’.
הדפדפן הוא זה שלוקח את הקוד הזה, על כל הטכנולוגיות שבתוכו, מפעיל אותו ומתרגם אותו באופן וויזואלי בכדי שנוכל לצפות ולהשתמש באתר.
הדרך שגוגל סורק את האתר מעט שונה ממה שאתם רגילים לראות. בגלל קשיים טכנולוגיים, ועל מנת לחסוך במשאבים, גוגל סורק אתרי אינטרנט בצורה הפשוטה ביותר (טוב, לא הפשוטה ביותר אבל גם לא בצורה מלאה לחלוטין) ו”רואה” את אתרי האינטרנט באופן מעט שונה ממה שאתם רגילים לראות אותם שנקראת הגרסה הטקסטואלית של העמוד. כלומר, כשגוגל מגיע לעמוד וסורק אותו, הוא יכניס למסד הנתונים שלו רק את הנתונים המוצגים בגרסה הטקסטואלית.
 

אז מה השוני אתם שואלים? אז ככה:

בלי תמונות:

גוגל הוא רובוט ולכן הוא לא יודע לזהות מה יש בתוך התמונה. זה אומר אגב, שאם כתבתם טקסט בתמונה גוגל לא ידע לזהות את התוכן הזה ולא יידע שהוא קיים בעמוד. לעומת זאת, גוגל כן יודע לקרוא את התוכן של תגית ה-alt  (alternative text) שאמורה להיות מוצגת לגולש ברגע שהתמונה לא נטענה בצורה אופטימלית או במכשירים שאינם תומכים בהצגת תמונות (דבר שהיה נפוץ בעבר ודי נעלם מרגע כניסת המכשירים החכמים לעולמנו).

בלי סקריפטים של ג’אווה:

גוגל לא מפעילים סקריפטים של ג’אווה הנמצאים בקוד האתר (זה לא מדויק תמיד, אבל תזכרו בינתיים שהם לא מפעילים כלל), זה אומר שאם יש לכם רכיבי ג’אווה בעמוד כמו תפריטים הכתבים בג’אווה, אלמנטים שמגיבים לעכבר, או כל אלמנט אחר, גוגל יתעלם ממנו ולא יפעיל אותו.


פלאש נותר גם הוא בחוץ:

לא רק לחברת אפל ישנה בעיה עם הכלים הנפוצים של חברת אדובי, גם הרובוט של גוגל לא ממש יודע איך לאכול את הטכנולוגיה הזו שנקראת פלאש. עם השנים גוגל השתפרו בהתמודדות עם הפלאש, אבל עדיין זה רחוק מלהיות ממש זה. אם כן, אלמנטים של פלאש גם הם נותרו מחוץ לסריקה, אם יש לכם רכיב פלאש באתר גוגל לא יפעיל אותו ולא יידע מה כתוב בו, כולל תפריטים, תוכן או במקרה הגרוע מכל, אתר שלם הבנוי בפלאש.


טכנולוגיית AJAX:

אג’אקס היא טכנולוגיה מעניינת שמאפשרת למתכנתים ליצור עמודים דינמיים מבלי לטעון את כל העמוד מחדש. דרך הפעולה של הטכנולוגיה היא מה שמונעת מגוגל לסרוק אותה, גוגל לא יודע להפעיל אלמנטים של אג’אקס בסריקה, הדבר היחיד שייסרק הוא מה שמופיע בקוד המקור בטעינה הראשונה של כתובת ה - URL.
אז מה כן נשאר אתם שואלים? בעיקר טקסטים; טקסטים כקישורים, טקסטים בתגיות שונות וטקסטים כתוכן העמוד. הדבר העיקרי שמנועי החיפוש סורקים בעמודים הם טקסטים, באמצעות הטקסט, הכותרות והתגיות השונות בעמוד מנועי החיפוש יודעים לנתח ולפענח באיזה נושא העמוד עוסק.

טיפים לקידום אתרים – עשה

•           תכתבו תוכן ממוקד לנושא העמוד.
•           תקפידו על תוכן מקורי ורענן.
•           תכתבו בצורה מסודרת ומאורגנת: שימוש בתתי כותרות, פסקאות, בולטים ורשימות.
 

 טיפים לקידום אתרים – אל תעשה

•           הימנעו משגיאות כתיב וטעויות דקדוקיות.
•           אל תחזרו באופן משעמם ומאולץ על מילת המפתח, מותר להשתמש גם במילים נרדפות.
•           הימנעו מצפיפות מילות מפתח גבוהה מידי הפוגע בחוויית הגלישה ועלול להראות כספאם.
 
זוכרים שהזכרנו את נושא הגרסה הטקסטואלית של העמוד? אז ישנם מספר כלים המאפשרים לצפות בעמוד מהעיניים של גוגל. הפשוט שבניהם הוא גרסת טקסט בלבד של מטמון העמוד. פשוט תכתב בגוגל את הפקודה
cache:top-net.co.il
כמובן שבמקום כתובת האתר שלנו תוכלו להזין כל כתובת של כל אתר שמאונדקס בגוגל...

לאחר מכן תקליקו על הקישור לגרסת הטקסט בלבד. זה ייתן נקודת ראות טובה לאיך גוגל רואה את העמוד.
ישנם גם דפדפנים וכלים אינטרנטיים שונים שמאפשרים לצפות בעמוד מנקודת מבט של רובוט. בגוגל וובמסטר טולס ניתן לבצע לבצע צפייה בעמוד כגוגל בוט, הרובוט של גוגל.
 

מילת מפתח בתוכן העמוד - נושא העמוד

כשאנחנו מדברים על אופטימיזציה למנועי חיפוש, אנחנו בעיקר עוזרים לגוגל להבין על מה העמודים באתר שלנו מדוברים. כאן צריך לבוא לידי ביטוי מחקר מילות המפתח שלכם וחלוקת האתר להיררכיה. כל עמוד באתר מייצג נושא ספציפי, חשוב מאוד שהתוכן בעמודים ייכתב בהתאם למילת המפתח המרכזית של העמוד ותתחשב בביטויים שאנשים עלולים לחפש בגוגל. טיפ קטן: אל תקפידו על הופעה של מילת המפתח המרכזית של העמוד במדויק, תנו תוספות של ה’ הידיעה, ל’ השייכות, או עם שינוי של יחיד/רבים. גוגל יודעים לזהות את הווריאציות האלו בצורה די טובה, ולא כדאי להשתמש רק בביטוי המדויק בתוכן בנוסף לביטוי המדויק שנוסיף מספר הגיוני שלו בעמוד, חשוב להוסיף גם את הביטוי במספר ווריאציות ושינויים סמנטיים, לדוגמה: שאנחנו מקדמים את הביטוי שמלות כלה, אנחנו נרצה שבעמוד יופיעו גם המילים "חתונה" "כלה" "שמלות" "אהבה" "נישואים" "לבוש" וכדומה, בשורה התחתונה חשוב מאוד לכתוב בצורה טבעית ולא לאלץ את התוכן להתאים בכוח אך ורק למילת המפתח אותה אנחנו מקדמים.


צפיפות מילות מפתח

בעבר הדעות היו חלוקות ודיברו בדרך כלל על דחיסות של בין 3-7 אחוז, תלוי איזה מקדם שאלתם ובאיזה מצב רוח הוא היה. היום הדעות של רוב המקדמים הם יותר לכיוון של אין אחוז מדויק כל עוד הטקסט כתוב טוב ומילת המפתח מופיעה בו בצורה הגיונית. גוגל יודע לנתח טקסטים ברמה גבוהה, דחיסות מילת מפתח הוא מדד פשטני למדי ולא ניתן להישען עליו בלבד בכדי לנתח את הטקסט בעמוד.


פריסת מילת מפתח

פריסת מילת מפתח הוא פרמטר נוסף שמקדמים רבים שמים עליו דגש, כיום נהוג לא להקפיד על הופעתה של מילת המפתח המדויקת בתחילת הטקסט ובסוף הטקסט, ובמקום זה אנחנו נדאג שבמרכז הטקסט מילת המפתח תופיע באופן טבעי ועל פי הצורך.


עושר הטקסט

כמו שאמרנו כבר, לגוגל יש כלים רבים שיודעים לנתח טקסטים ולקטלג אותם ולקבוע את איכותם. אחד הפרמטרים הנבדקים בין היתר הוא עושר הטקסט. לעושר הטקסט יש היבטים רבים:
1.         השתמשו במילים נרדפות ולא רק בחזרה מאולצת ומשעממת על מילת המפתח
2.         תעשו שימוש בצורות של יחיד ורבים
3.         תקפידו על דקדוק נכון, סימני פיסוק וכתיבה ללא שגיאות כתיב.
4.         תשתמשו בביטויים הקשורים לעולם התוכן שלכם ואל תתמקדו רק במילות המפתח המרכזיות.


סדר וניקיון הטקסט

כתיבה מסודרת ונקיה זה אחד מכללי הכתיבה הבסיסיים ביותר, וכמובן שיש לשמור עליהם גם בכתיבה באינטרנט. בואו נפרט מעט למה בדיוק הכוונה:


כותרות וכותרות משנה

גולשים באינטרנט בדרך כלל מדלגים בין כותרות וכך מרפרפים על העמוד לנקודות המעניינות אותם. שימוש נכון בכותרות יעזור לגולשים, ולמנועי החיפוש כמובן, להבין טוב יותר את הטקסטים בעמוד ולמצוא מהר יותר את החלקים שהם מחפשים.
כותרות וכותרות משנה מסומנות בתגיות H1, H2, H3 וכו’, שימו לב, אל תבלבלו את הכותרות עם תג ה Title. תשתמשו בהם בכדי להדגיש למנועי החיפוש, וכמובן גם לגולשים, על מה מדבר כל חלק בעמוד. ברוב המקרים לעמוד יהיה כותרת H1 אחת וכל כמה פסקאות ניתן לקבץ תחת כותרת משנה, H2 או H3 בהתאמה.

•           תכתבו כותרות תיאוריות ושיווקיות, אל תסתפקו בכותרות “סקסיות” שלא מספרות דבר על התוכן תחתם.
•           תקפידו על שימוש במילות מפתח וביטויים קשורים בחלק מהכותרות, בדגש על הכותרת הראשית H1.
•           אל תכתבו כותרות ארוכות מידי, 3-5 מילים בדרך כלל מספיק לתאר כל דבר.
•           אל תעשו שימוש מוגזם במילת המפתח והכי חשוב, אל תאלצו את הכותרות על מנת להתאים אותם למילת המפתח.

מבנה מסודר של פסקאות

תבנו את הטקסטים שלכם בפסקאות מסודרות, כאשר כל כמה פסקאות באות להעביר רעיון ספציפי (ומאוגדות תחת כותרת משנה). אם כבר אתם כותבים במבנה של פסקאות, תקפידו להציג את זה גם בHTML באמצעות התגית p המסמלת פסקה.


בולטים ורשימות

לבולטים ורשימות יש תפקיד חשוב באתרי אינטרנט, זה אחד המרכיבים בתוכן שמושכים יותר את תשומת ליבו של הגולש. מבחינת מנועי החיפוש, זהו מרכיב נוסף המראה על עושר, איכות וסדר העמוד ועל כך עשוי לתת לו יותר קרדיט. רשימות ובולטים מציינים בHTML באמצעות התגיות OL או UL וכל רשימה מסומנת בתגית LI.

תוכן מקורי

לגוגל יש פילטרים הפועלים על מנת לסנן תוצאות כפולות של אותו התוכן. איזה מין מנוע חיפוש גוגל היה אם הייתם מקבלים את אותו התוכן גם בתוצאה הראשונה וגם בתוצאה השלישית? בדיוק, גרוע. ולכן אם גוגל מזהים שתי עמודים (כתובות URL שונות) עם אותו התוכן הם יסננו אחד מהם. לרוב הם מצליחים באמת לזהות מהו התוכן המקורי באמצעים שונים, מי נסרק קודם, מי העמוד החזק יותר ברשת וכו’, אבל אתם באמת רוצים לסמוך על זה עם האתר שלכם?
במקרים בהם בעלי אתרים מנסים לעשות ספאם באמצעות תוכן משוכפל, גוגל כבר עלול להשתמש בעונשים על מנת לטפל בבעיה.
לכן חשוב מאוד להקפיד על כך שכל התוכן באתר יהיה מקורי לחלוטין. זה אומר שמומלץ לא לשכפל תוכן של עמוד גם בתוך האתר וגם למקורות חיצוניים, כמו אתרי מאמרים לדוגמה.
לשאלה עד כמה צריך לשכתב מאמר בכדי שייחשב מקורי התשובה שאני עונה לרוב היא עד כמה שניתן. שינוי קל בדרך כלל לא יספיק וצריך לשכתב את המאמר לעומק.

רעננות התוכן

תקפידו על תוכן רענן באתר שלכם, מאמרים חדשים יוסיפו עניין בפני הגולשים ומנועי החיפוש ויגדילו את כמות הכניסות לאתר. זה יכול להיות רעיון טוב להציג בעמוד הבית תקצירים מהמאמרים האחרונים שעלו באתר.

לסיכום:
אופטימיזציה של תוכן היא נושא חשוב ולכל אחד יש את הסגנון הייחודי שלו. כלל בסיסי תמיד עוזר לי, תכתבו תוכן טוב עבור הגולשים ותזכרו שגם מנועי החיפוש רואים אותו.


 
תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק